Administratör

Vi söker en Administratör

Administration

Servicehandläggare

Kommun: Trollhättan

 

Om jobbet

Ett hållbart och enkelt vardagsliv är Trollhättan Energis vision och ledstjärna. Trollhättans ambition är att växa och bli 70 000 Trollhättebor år 2030 vilket omfattar oss i allra högsta grad. En viktig del av visionen är att alla våra tjänster och produkter, liksom produktion och transporter, blir långsiktigt hållbara och anpassade till en växande stad. Genom vår verksamhet är vi med och bidrar till globala mål för hållbar utveckling.
 
Idag är vi omkring 185 anställda och har en omsättning på omkring 550 miljoner kronor. Vi ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, avfall och återvinning, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer vi förnybar el, biogas samt fjärrvärme; producerar dricksvatten och renar avloppsvatten. Vi säljer också solcellspaket och är drivande i Trollhättans uppbyggnad av en laddinfrastruktur för elbilar.
 
Vi vill att vårt arbete gör skillnad för Trollhätteborna och världen runt omkring oss. För att nå bästa resultat samarbetar vi gärna med andra. Omtanken om kunderna och varandra är genuin. Vi känner ansvar för att göra vardagslivet enklare och roligare - och skapa nya möjligheter för människor och företag i Trollhättan.
 
Gillar du snabba puckar och tar saker på volley?
Då vill vi gärna att du servar oss.
 
Nu behöver vi en administratör som vill lagspela i vårt team. Under flera år har Trollhättan Energi varit inne i expansivt skede. En ny strategi för bolaget och en omvärld som ständigt förändras påverkar vår laguppställning. Vi behöver komplettera med en prestigelös stjärna som gillar att hålla bollarna i spel och samtidigt hjälper oss att ta dem ända in i mål. Är det du? Då behöver vi din serviceanda.
 
Om jobbet Vi söker dig som har en bred erfarenhet från administration och service. Om du har jobbat med dokumenthantering och handläggning inom olika typer av system är det ett plus. Du erbjuds en mycket bred och varierad roll, där uppgifterna kan växla över tid. Fokus ligger på att bistå Administrativ chef/vice VD, och ytterst bolagets VD, med administrativ support i en mängd olika frågor och uppdrag. Det kan handla om att ta fram och skriva underlag, förbereda presentationsmaterial, skriva remisser och rapporter, vara delaktig i budgetarbete och måluppföljning, ansvara för mötesbokningar med tillhörande arrangemang, hantera bolagets prenumerationer och förstås ta hand om uppgifter som dyker upp ad-hoc. Du kommer att ha ett systemansvar för bolagets dokumenthantering och tillse att lagstiftning följs, att information går ut och att utbildning genomförs internt inom området.
 
I rollen som administratör kommer du att vara anställd inom verksamhetsområde Administration, som innehåller avdelningarna HR/Kvalitet, IT/Säkerhet och Ekonomi. Denna tjänst är organiserad direkt under Administrativ chef/Vice VD. Totalt inom verksamhetsområde Administration jobbar 20 medarbetare.
 
Vi söker dig som har
 
- Adekvat gymnasieutbildning
- Flera års praktisk erfarenhet från en liknande roll
- Mycket goda kunskaper i svenska i framförallt skrift och goda kunskaper i engelska
- Erfarenhet av arbete med dokumenthantering och handläggning i system
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet
- B-Körkort
 
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i dokumenthantering
- Kunskaper om lagstiftningar, såsom OSL och Arkivlagen
 
Personliga egenskaper
Du älskar att ge högklassig service, trivs med att samarbeta och är prestigelös.
 
Ditt engagemang är stort, du tar egna initiativ och driver framåt. Du tänker till, har lätt för att se vad som behöver göras i olika frågor och situationer, agerar och ligger lätt steget före. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya och varierade arbetsuppgifter.
 
Det finns en insikt om vikten av ordning och reda, en förmåga att strukturera, planera och slutföra som underlättar för både organisation och medarbetare att leva upp till ställda förväntningar. Det förutsätter att du är lugn och lösningsorienterad, med en god förmåga att se helhet, logiskt prioritera och hantera andras önskemål.
 
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror starkt på att människor i alla dess underbara former bidrar till en skönare arbetsplats, att vi utvecklas och kan göra bättre saker för fler Trollhättebor. Därför strävar vi efter en arbetsplats med stor mångfald.
 
Vi erbjuder bland annat
- Ett jobb där du påverkar Trollhättebornas vardag
– varje dag. Tillsammans med oss bidrar du till att utveckla Trollhättan (med omnejd) till en bättre plats och till morgondagens hållbara och klimatsmarta samhälle
- Ett härligt gäng
- vi är omkring 20 anställda på Verksamhetsområde Administration, som innefattar avdelningarna HR/kvalitet, IT/Säkerhet och Ekonomi
- En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder
- Ett medelstort företag där spannet mellan beslut och handling är kort
- Möjlighet till flexibel arbetstid
- Aktivt arbetsmiljö-/hälsoarbete
- Möjlighet till biogas- eller elbil (personalbil via löneväxling)
- Friskvårdsbidrag
 
Ansökningsförfarande
När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Skicka ansökan.
 
Har du frågor om ansökningsförfarandet kontakta gärna: Carina Gunnarsson, ProTalent, tfn 0760-400210. Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Gunilla Samuelsson, Administrativ chef/vice VD, tfn 0520-49 75 81.
Sista ansökningsdag:
2020-09-21.
 
Vi tillämpar löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
 

Om anställningen

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning